Sejak kebelakangan ini semakin ramai selebriti melakukan penghijrahan dengan memakai hijab. Ada yang diberi hidayah di usia muda, tidak kurang juga ada yang sudah lanjut usia baru berhijab.

Penyanyi dan pelakon Amira Othman, dia mengakui mula berhijab sejak usia 17 tahun. Namun ada kisah disebalik penghijrahan Amira untuk bertudung.


Mendengar kisah azab kubur akan dipenuhi ular dan kala jengking menimbulkan rasa takut ,lantas dia mengambil keputusan berhijab sehinggalah sekarang.


“Saya masih ingat lagi dengan cerita ustaz itu yang memberitahu azab bagi mereka yang tidak memakai hijab. Antara azab yang saya dengar dimana kubur seseorang itu akan dipenuhi ular dan kala jengking. Saya jadi takut mendengar cerita ustaz dan sejak itu saya mula memakai hijab,” katanya kepada Hijabista.

Walaupun berkecimpung dalam dunia glamour, Amira tetap berpegang teguh dengan penghijrahannya untuk tidak membuka tudung. Tambahnya lagi, rezeki tidak bergantung pada penampilan seseorang.



“Saya percaya apa yang disampaikan oleh ustaz dimana rezeki itu tidak bergantung pada penampilan seseorang. Saya memakai tudung adalah kehendak diri sendiri bukan disebabkan desakan keluarga,” katanya.