'Saya mahu ganti Chong Wei'

Tuesday, November 14, 2017

'Saya mahu ganti Chong Wei'

'Saya mahu ganti Chong Wei'
[1945900]

KUALA LUMPUR:

Hari ini , pemain berusia 19 tahun itu layak ke pusingan kedua Cabaran Antarabangsa Celcom Axiata Malaysia di Pasir Gudang, Johor selepas menakluk pemain Jepun Yusuke Onodera 21-18, 21-11

Sekitar seminggu yang lalu , Kedah dilahirkan bermain dengan baik dan layak ke separuh akhir Terbuka Bitburger sebelum mengalahkan Rasmus Gemini dari Denmark.

Zii Jia, yang kini pemain nombor dua ketika dihubungi, berkata: "Saya agak kecewa untuk tidak pergi ke final di Jerman tetapi saya tidak mahu memikirkannya terlalu banyak

"Bagaimanapun, cabutan untuk pemain Malaysia tidak mudah. "Saya mahu membuktikan bahawa saya boleh bermain secara konsisten selepas Chong Wei, saya yakin saya boleh memainkan peranan yang besar tetapi pada masa yang sama," kata Chong Wei, saya tidak mahu memberi tekanan kepada diri sendiri.

Berikutan prestasinya yang cemerlang, Zii Jia kini melonjak ke peringkat ke-46 dunia. Lim Chi Wing, keturunan keempat Soong Joo Ven, keturunan keenam Iskandar Zulkarnain Zainuddin, Cheam Jun Wei, Tan Jia Wei, Soo Teck Zhi dan pelari Kejohanan Dunia Junior tahun ini, Leong Jun Hao

Pemain lain yang layak ialah Goh Giap Chin dan Zulhelmi Zulkiffli.



sumber: bharian

0 comments:

Post a Comment