Malaysia bagaikan rumah kedua saya: Afgan

Monday, October 1, 2018

Malaysia bagaikan rumah kedua saya: Afgan

Malaysia bagaikan rumah kedua saya: Afgan

PENYANYI terkenal, Afgan menyifatkan Malaysia sebagai rumah keduanya.

Afganshah Reza atau Afgan, 29, mengulas pertanyaan ketika diajukan soalan berhubung konsert Dekade yang bakal berlangsung pada 3 November depan.

"Iya... pada awalnya saya merancang untuk melangsungkan pada 28 September. Tetapi disebabkan ada Asean Games dan beberapa hal lain saya tetapkan pada awal November saja.

"Soal kenapa di Malaysia dan tidak di negara sendiri sebaba secara peribadinya saya berasakan di sini sudah seperti rumah kedua.

"Bahkan, saya tidak mahu melewatkan perjalanan karier 10 tahun di persada seni ini," katanya teruja.

Ditebak mengenai musibah yang menimpa di Palu, Sulawesi, Republik Indonesia, baru-baru ini.

Afgan yang juga lebih mesra disapa Agan berkata, akan mengadakan satu konsert khas funds raising 5 Oktober untuk mangsa Palu di Jakarta.

"Charity konsert insyaALLAH akan buat. Tetap balance walaupun giat menyanyi.

"Apa yang terjadi itu mungkin cara teguran-Nya," luahnya jujur.

Pada konsert itu nanti kumpulan terkenal Ruffedge turut berkongsi pentas.



sumber: sinarharian

0 comments:

Post a Comment