Peguam Negara buat laporan polis

Wednesday, October 25, 2017

Peguam Negara buat laporan polis

Peguam Negara buat laporan polis


KUALA LUMPUR: Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali, Raja Petra Kamarudin (RPK) yang baik melalui artikel, baru-baru ini.

Mohamed Apandi ketika menghubungi BH, mengesahkan untuk membuat laporan di Kuala Terengganu pada Ahad dan yang lain

"Ketika saya pertama kali membaca kisah Raja Petra, Saya berada di Kuala Terengganu, jadi laporan dibuat di sana, sekarang, saya diberitahu bahawa siasatan telah diambil oleh Bukit Aman

"Satu lagi laporan dibuat oleh pejabat saya (Peguam Negara). Saya diserahkan kepada pihak polis dan kerana saya adalah plaintif, kertas penyiasatan itu ditangani oleh pegawai saya, "katanya menerusi penerapan WhatsApp kepada BH

polis berkaitan dengan kes ini

Sementara itu, pengarah Penyiasatan Penyiasatan Jenayah Bukit Aman (JSJ), Datuk Seri Ahmad Najmuddin Mohd mengesahkan penerimaan laporan daripada Mohamed Apandi dan sedang menyiasat. [1945995]

BH, kertas siasatan dibuka di bawah Seksyen 500 Kanun Jenayah kerana melakukan jenayah dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia (MCMC) 1998.

Sebelum ini, King Petra dalam tulisannya didakwa dibuat pelbagai tuduhan rasuah terhadap Mohamed Apandi

Raja Petra juga didakwa telah menulis konspirasi yang diadakan pada tahun 2015 antara para hakim seni atau ahli politik untuk membincangkan dakwaan kematian kerajaan.



sumber: bharian

0 comments:

Post a Comment