Nidzam tabik anak buah

Sunday, October 22, 2017

Nidzam tabik anak buah


Menyedari ketiadaan Liridon Krasniqi, Ken Ilso Larsen dan kapten Khairul Helmi Johari mengganggu rancangan pasukannya, beliau berkata kekosongan yang ditinggalkan oleh tiga pemain berjaya ditampung oleh rakan sepasukannya yang berdisiplin dan setia. ]

"Saya menghormati para pemain kerana mereka sentiasa mengikuti arahan dan bersabar dalam mencari gol.

" Mereka tahu apa yang perlu dilakukan dengan kami yang mengabdikan diri untuk tidak ketinggalan pada babak pertama dan kemudian cuba memanfaatkan balas balas pada babak kedua. Akhirnya, kami berjaya menjaringkan dua gol dari Sandro Da Silva, "katanya dalam satu sidang akhbar selepas pertandingan berakhir malam tadi.

Dua gol Sandro dalam pertandingan itu berlaku pada menit ke-71 dan ke-85 setelah dia dengan bijak memanipulasi garis pertahanan Felda untuk menyendiri di kotak penalti tanpa dikawal oleh pemain mana pun.

Ditanya mengenai pertemuan dengan JDT di final pada 4 November, Mohd Nidzam berkata pertemuan itu adalah pertembungan yang sangat menarik untuk dilihat.

"Kami bertemu mereka dalam pertandingan pertama mereka pada permulaan musim ini dan sekali lagi akan bertemu mereka untuk gelaran pada akhir musim. Saya fikir musim ini unik untuk kedua-dua pasukan.

"Kami akan cuba mengekalkan Piala Malaysia untuk melengkapkan kejayaan memenangi Piala FA dan Piala FA sebelum ini. Pada pertandingan di Shah Alam, kami sangat menyukainya kerana keadaan lapangan di Shah Alam mengikut corak permainan Kedah," katanya.

Sementara itu, Sandro berkata bahawa dia mahu memulakan perlawanan akhir selepas gagal mengangkat trofi bersejarahnya dalam dua final terakhir.

"Pada tahun 2015 saya bermain di final namun kalah kepada Selangor sementara tahun lepas saya tidak mempunyai peluang untuk membantu Kedah di final kerana dikesahkan kecederaan.

" Tahun ini saya memenangi Piala Malaysia. Saya sedar ramai yang mempersoalkan keupayaan saya pada usia sekarang (34 tahun) tetapi saya selalu membuktikan bahawa umurnya hanyalah jumlah yang selalu dilakukan dalam setiap perlawanan, "katanya.



sumber: utusan

0 comments:

Post a Comment