Hafizh sertai Petronas Sprinta

Tuesday, October 24, 2017

Hafizh sertai Petronas Sprinta


Memulakan kerjayanya di bawah Raceline Malaysia pada usia 13 tahun, Hafizh kini bercadang untuk mengembangkan sayapnya ke kelas MotoGP yang lebih tinggi bersama dengan pasukan barunya pada tahun 2019.

]

Jika lelaki berusia 23 tahun berjaya merealisasikan impiannya, dia akan menjadi pelumba pertama Malaysia untuk bermain di kelas tertinggi.

Hafizh, yang telah menandatangani kontrak dua tahun dengan Petronas Sprinta Racing, berkata beliau yakin dapat mencapai sasaran itu kerana pasukan barunya diperkuat oleh jurutera berpengalaman Fausto Bencivenni Pons.

"Saya tidak rasa banyak untuk mencapai lima matlamat terbaik saya akan cuba melakukannya dalam kejohanan dunia, sasaran saya adalah untuk menyertai MotoGP Dengan bantuan Fausto saya yakin pasukan saya lebih berdaya saing," katanya selepas sidang akhbar yang mengumumkan perkongsian antara SIC dan Petronas, di sini hari ini.

Sidang akhbar dihadiri oleh Naib Presiden Pemasaran Pemasaran Hiliran Petronas, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir; Pengerusi SIC Tan Sri Azman Yahya dan Ketua Pegawai Eksekutif SIC Datuk Razlan Razali. Mengulas Fausto dari Sepanyol, Hafizh memberitahunya untuk mengenali jurutera sejak 2011 lagi dan Fausto membuktikan kehebatannya untuk membawa ramai penunggang ke podium, termasuk Takaaki Nakagami dan Jonas Folger.

"Semua penunggang yang dia bawa ke podium saya fikir dia dapat membantu saya ke podium Jadi saya akan cuba memahami bagaimana ia berfungsi kerana saya sangat memerlukan seorang pemimpin yang boleh memberikan mesin saya di depan perlumbaan.

"Dia (Fausto) telah bersetuju untuk menyertai pasukan saya tahun depan, dan saya tidak sabar untuk bermain dengan pasukan baru ini. Datuk Razlan juga tahu bahawa saya telah dihantar untuk menjalani latihan awal di Barcelona pada Januari ini, "katanya.

Razlan, dalam sidang akhbarnya berkata beliau bekerja keras untuk mendapatkan Fausto dan dua mekanik yang berpengalaman, dengan harapan Hafiz dapat membuat keputusan lebih baik musim depan.

"Dia mesti berada di lima teratas. Sekiranya Hafizh melakukannya, kami tidak akan teragak-agak untuk membawanya ke kelas MotoGP menjelang 2019. Semua keperluan kami telah dibuat, termasuk jurutera dan mekanik yang diminta Hafizh, "katanya.



sumber: utusan

0 comments:

Post a Comment