Cedera tidak patahkan semangat anggota bomba

Wednesday, November 15, 2017

Cedera tidak patahkan semangat anggota bomba

Cedera tidak patahkan semangat anggota bomba

PARIT - Tiada yang akan memecahkan semangat pemadam kebakaran untuk terus memberikan perkhidmatan terbaik kepada komuniti, rakannya, Mohamad Azizi Rosli yang cedera selepas kejutan elektrik dalam operasi memadam kebakaran di sebuah rumah di sini semalam .

Mohamad Azizi, 21, berkata dalam insiden itu, dia tidak menyedari bahawa terdapat kord kuasa pecah dan jatuh di halaman sebelum kesesakan lalu menyebabkan kakinya berasa kebas.

"Pada mulanya saya hanya kebas pada kedua belah pihak dan saya meneruskan operasi saya sehingga saya memasuki rumah, tetapi tiba-tiba saya merasa lemah dan kenyang. [1945992]

" Saya kemudian memberikan hos air "

Beliau telah bertemu dengan pemberita selepas menerima kunjungan dari Menteri Kebajikan Rakyat, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Tan Sri Noh Omar kira-kira 20 minit di Rumah Kesakitan Changkat di sini hari ini.

Mohamad Azizi berasa terkejut dengan lawatan Noh dan menggambarkannya sedikit kerana dia menggalakkannya untuk meneruskan skuad walaupun dia menghadapi lebih banyak cabaran di masa depan.

Saya terkejut apabila mengetahui bahawa Tan Sri Noh akan datang ke sini untuk melawat saya kerana hospital ini agak pedalaman dan saya tidak akan bertarung dan akan terus berjuang sebagai seorang bomba (19459002)

Ketua Jabatan Bomba Iskandar Zaiful Affendi Ahmad berkata beliau menerima panggilan di rumah di Kampung Teluk Dayung, Lambor Kanan pada jam 7.23 malam semalam.

Beliau berkata pada masa kejadian, mangsa dikatakan menguruskan hos air untuk mula meletakkan di rumah sebelum terkena dawai di dalam takungan air dan runtuh.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Datuk Yahaya Madis menyifatkan lawatan Noh kepada anggota yang cedera ketika beroperasi sebagai penghormatan.

"Dia boleh memberi inspirasi kepada ahli-ahli yang terlibat dan semua ahli di Perak khususnya,
[1945904]
Artikel terkait yang mesti dibaca: [1945904]
    [1945904]


sumber: sinarharian

0 comments:

Post a Comment