Axiata Digital Challenge: An opportunity for Malaysian tech start-ups to shine

Tuesday, November 14, 2017

Axiata Digital Challenge: An opportunity for Malaysian tech start-ups to shine


Internet Fulfillment Exchange (MIFE), untuk perniagaan Malaysia sebagai pintu masuk ke pasaran serantau di negara-negara jejak kaki di ASEAN dan Asia Selatan.

Dengan kerjasama Digital Digital Corporation Corporation (MDEC) menerusi inisiatif Digital Digital Malaysia, sambungan platform MIFE Axiata Digital akan meningkatkan akses pasaran serantau untuk perniagaan Malaysia yang terdiri daripada syarikat teknologi tempatan dan global.

Hab Digital Malaysia MDEC menyediakan pemula dan usahawan teknologi sambungan dan ruang kerja dinamik untuk mencapai pertumbuhan pesat. Ia juga menawarkan insentif untuk pertumbuhan untuk permulaan, pelabur, firma teknologi global, pemecut, dan pembina bakat untuk membantu skala perniagaan.

Ketua Pegawai Eksekutif Digital Axiata Mohd Khairil Abdullah berkata, "Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan MDEC dan bersama-sama menjejaki transformasi digital di kalangan perniagaan Malaysia."
googletag.cmd.push (1945)
[1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945902] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] [1945909] Ketua Pegawai Eksekutif MDEC berkata "melalui kerjasama ini dengan Axiata Digital, digital dan digital Malaysia boleh menawarkan pengalaman pengguna yang lebih baik dan peluang pengewangan yang lebih baik. "
[19459]
Mengenai Cabaran Digital Axiata

Matlamatnya adalah untuk pemula teknologi untuk membentangkan idea-idea mereka tentang penggunaan MIFE API secara berkesan daripada konsep atau produk yang berfungsi, kepada panel hakim. Cabaran pertama kali diumumkan pada Pengenalan kepada acara MIFE pada 22 Ogos 2017.

Peserta Cabaran Digital Axiata dijangka mematuhi kriteria berikut:
  1. Ekspresi ide perniagaan yang jelas
  2. Pitch untuk menunjukkan kualiti dan inovasi idea perniagaan
  3. Penggunaan API MIFE yang menarik untuk menunjukkan alat dan teknologi
  4. Hasrat dan komitmen untuk memacu dan mempercepat pertumbuhan pasaran sebagai sebahagian daripada jangkauan pasaran strategi pengembangan
Panel hakim terdiri daripada wakil-wakil MIFE, Axiata Digital, Dana Inovatif Digital Axiata (ADIF), dan WORQ.
]
Cabaran Utama, MIFE menganjurkan Deep Deep Dive yang menarik 50 penyertaan permulaan. Satu siri demonstrasi dan sesi rundingan telah diadakan untuk para peserta.

Peserta mempunyai peluang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai MIFE Access Gateway (MAG), dan kotak pasir yang membolehkan mereka mengalami API MIFE dalam persekitaran ujian.

MAG adalah gerbang perkhidmatan diri dalam talian yang membolehkan permulaan untuk mendaftar, pakej pembelian, dan perkhidmatan penggunaan seperti SMS, Suara, Pengebilan Pengendali Langsung, dan tidak lama lagi, Wang Mudah Alih.

Panel hakim telah memilih lima pemenang yang akan menikmati hadiah berikut:
  1. Dua x 1 bulan keahlian Hot Meja di WORQ per pemenang
  2. API bernilai RM 1,000 bernilai
  3. Penasihat oleh Axiata Digital dan ADIF
  4. Hadiah wang RM 2,000
Pemenang Axiata Digital Challenge 2017 ialah:
  1. Silentmode
  2. PicHere
  3. Moneybay
  4. CanBoleh


sumber: astroawani

0 comments:

Post a Comment